# Kintamieji

# Vaizdo pamoka

# Apie kintamuosius

  • Kintamieji yra jūsų duomenys.
  • Šie duomenys gali būti įvairūs skaičiai, simboliai, tekstas ar kita.
  • Jie gali būti panaudojami, pakeičiami.
  • Su kintamaisiais galite saugoti bet kokią programai reikalingą informaciją. Pavyzdžiui duomenis apie žmones, daiktus, užsakymus ar kita.

# Kintamųjų sintaksė

<tipas> <vardas> = <reikšmė>;
  • tipas - tai kas nurodo kokio tipo duomenys (tekstas, skaičiai, ar pan.) bus saugumo šiame kintamąjame. Galima pasirinkti tik iš anksto numatytų tipų.
  • vardas - kaip šis kintamasis bus pasiekiamas programoje (norint pakeisti ar gauti reikšmę). Bei kokią informaciją jis saugo, pavyzdžiui, vardas, pavardė, kilometrai, ar pan.
  • reikšmė - kokią informaciją saugo šis kintamasis. Pavyzdžiui, skaičius - 4, tekstas - "Jonas" ar pan.

# Taisyklės kuriant kintamuosius

  • Kintamojo vardas prasideda su jo tipo pavadinimu, iškart po kurio seka kintamojo vardas.
  • Kintamojo vardą gali sudaryti raidės, skaičiai ir apatinis brūkšnelis (A-z, 0-9, _).
  • Kintamojo vardas gali prasidėti tik raide arba apatiniu brūkšneliu.
  • Kintamųjų vardai yra jautrūs mažosioms / didžiosioms raidėms. A didžioji ir a mažoji nėra tas pats, todėl kintamasis vardu age ir kintamasis vardu AGE nėra tas pats.
  • Kintamojo varde negali būti tarpo.
  • Aprašant reikšmę reikia nepamiršti naudoti ar nenaudoti kabučių, pagal tai koks kintamojo tipas yra naudojamas.

# Kintamųjų (duomenų) tipai

Kintamojo tipas Apibūdinimas Pavyzdinė reikšmė Mažiausia reikšmė Didžiausia reikšmė Ilgis baitais
int sveikasis skaičius 15 -2147483648 2147483647 4
float skaičius per kablelį 8.6584845 1.18x1038 3.40x1038 4
double skaičius per kablelį, 2x tikslesnis už float 6.15788728245154 2.23x10-308 1.79x10308 8
char raidė, simbolis 'n' -128 127 1
string keli simboliai, žodis, tekstas "pastatas" - - -
bool tiesa / netiesa, tik true arba false true false true 1

# Pavyzdžiai

# Pavyzdys 1

#include <string>
using namespace std;

int main()
{
	string vardas = "Tomas";
	string pavarde = "Tomavicius";
	int amzius = 25;
	double ugis = 1.8;
}

# Pavyzdys 2

#include <string>
using namespace std;

int main()
{
	string marke = "tesla";
	string modelis = "model s";
	int metai = 2018;
	int rida = 1020;
	string spalva = "balta";
	string kebuloTipas = "sedanas";
	double darbinisTuris = 2.0;
}

# Pavyzdys 3

#include <string>
using namespace std;

int main()
{
	string vardas_pavarde = "Petras Petraitis";
	int amzius = 20;
	string specialybe = "buhalteris";
	double alga = 11.5; // eur/val
}

# Pavyzdys 4

#include <string>
using namespace std;

int main()
{
	int koju_skaicius = 4;
	string pavadinimas = "liutas";
	string kailis = "trumpas";
	int greitis = 5; // kmh
	string spalva = "ruda";
}

# Pavyzdys 5

#include <string>
using namespace std;

int main()
{
	string pavadinimas = "azuolas";
	int metai = 12;
	float aukstis = 7.4;
	float storis = 0.8;
	bool sula = false;
}

# Pavyzdys 6

using namespace std;

int main()
{
	int skaicius1, skaicius2, skaicius3;
}

# Pavyzdys 7

using namespace std;

int main()
{
	int skaicius1 = 5,
		skaicius2 = 7,
		skaicius3 = 3;
}

# Pavyzdys 8

using namespace std;

int main()
{
	int sk1, sk2;
	sk1 = sk2 = 5;
}

# Užduotys

# Užduotis 1

Aprašykite kintamuosius, saugančius šią informaciją apie studentą:

  • Vardas;
  • Pavardė;
  • Amžius;
  • Ūgis;
  • Svoris;
  • Aukštoji mokykla;
  • Akademinės grupės kodas;
  • Kursas;
  • Studijų programos pavadinimas;
  • Atsiskaitytų kreditų skaičius;

# Užduotis 2

Aprašykite kintamuosius, saugančius šią informaciją apie miestą:

  • Pavadinimas;
  • Valstybė;
  • Apskritis;
  • Įkūrimo data;
  • Meras;
  • Plotas kv. km.;
  • Gyventojų skaičius;