# Kintamieji
# Vaizdo pamoka
# Apie kintamuosius
- Kintamieji yra jūsų duomenys.
- Šie duomenys gali būti įvairūs skaičiai, simboliai, tekstas ar kita.
- Jie gali būti panaudojami, pakeičiami.
- Su kintamaisiais galite saugoti bet kokią programai reikalingą informaciją. Pavyzdžiui duomenis apie žmones, daiktus, užsakymus ar kita.
# Kintamųjų sintaksė
<tipas> <vardas> = <reikšmė>;
- tipas - tai kas nurodo kokio tipo duomenys (tekstas, skaičiai, ar pan.) bus saugumo šiame kintamąjame. Galima pasirinkti tik iš anksto numatytų tipų.
- vardas - kaip šis kintamasis bus pasiekiamas programoje (norint pakeisti ar gauti reikšmę). Bei kokią informaciją jis saugo, pavyzdžiui, vardas, pavardė, kilometrai, ar pan.
- reikšmė - kokią informaciją saugo šis kintamasis. Pavyzdžiui, skaičius - 4, tekstas - "Jonas" ar pan.
# Taisyklės kuriant kintamuosius
- Kintamojo vardas prasideda su jo tipo pavadinimu, iškart po kurio seka kintamojo vardas.
- Kintamojo vardą gali sudaryti raidės, skaičiai ir apatinis brūkšnelis (
A-z
,0-9
,_
). - Kintamojo vardas gali prasidėti tik raide arba apatiniu brūkšneliu.
- Kintamųjų vardai yra jautrūs mažosioms / didžiosioms raidėms. A didžioji ir a mažoji nėra tas pats, todėl kintamasis vardu
age
ir kintamasis varduAGE
nėra tas pats. - Kintamojo varde negali būti tarpo.
- Aprašant reikšmę reikia nepamiršti naudoti ar nenaudoti kabučių, pagal tai koks kintamojo tipas yra naudojamas.
# Kintamųjų (duomenų) tipai
Kintamojo tipas | Apibūdinimas | Pavyzdinė reikšmė | Mažiausia reikšmė | Didžiausia reikšmė | Ilgis baitais |
---|---|---|---|---|---|
int | sveikasis skaičius | 15 | -2147483648 | 2147483647 | 4 |
float | skaičius per kablelį | 8.6584845 | 1.18x1038 | 3.40x1038 | 4 |
double | skaičius per kablelį, 2x tikslesnis už float | 6.15788728245154 | 2.23x10-308 | 1.79x10308 | 8 |
char | raidė, simbolis | 'n' | -128 | 127 | 1 |
string | keli simboliai, žodis, tekstas | "pastatas" | - | - | - |
bool | tiesa / netiesa, tik true arba false | true | false | true | 1 |
# Pavyzdžiai
# Pavyzdys 1
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
string vardas = "Tomas";
string pavarde = "Tomavicius";
int amzius = 25;
double ugis = 1.8;
}
# Pavyzdys 2
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
string marke = "tesla";
string modelis = "model s";
int metai = 2018;
int rida = 1020;
string spalva = "balta";
string kebuloTipas = "sedanas";
double darbinisTuris = 2.0;
}
# Pavyzdys 3
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
string vardas_pavarde = "Petras Petraitis";
int amzius = 20;
string specialybe = "buhalteris";
double alga = 11.5; // eur/val
}
# Pavyzdys 4
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
int koju_skaicius = 4;
string pavadinimas = "liutas";
string kailis = "trumpas";
int greitis = 5; // kmh
string spalva = "ruda";
}
# Pavyzdys 5
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
string pavadinimas = "azuolas";
int metai = 12;
float aukstis = 7.4;
float storis = 0.8;
bool sula = false;
}
# Pavyzdys 6
using namespace std;
int main()
{
int skaicius1, skaicius2, skaicius3;
}
# Pavyzdys 7
using namespace std;
int main()
{
int skaicius1 = 5,
skaicius2 = 7,
skaicius3 = 3;
}
# Pavyzdys 8
using namespace std;
int main()
{
int sk1, sk2;
sk1 = sk2 = 5;
}
# Užduotys
# Užduotis 1
Aprašykite kintamuosius, saugančius šią informaciją apie studentą:
- Vardas;
- Pavardė;
- Amžius;
- Ūgis;
- Svoris;
- Aukštoji mokykla;
- Akademinės grupės kodas;
- Kursas;
- Studijų programos pavadinimas;
- Atsiskaitytų kreditų skaičius;
# Užduotis 2
Aprašykite kintamuosius, saugančius šią informaciją apie miestą:
- Pavadinimas;
- Valstybė;
- Apskritis;
- Įkūrimo data;
- Meras;
- Plotas kv. km.;
- Gyventojų skaičius;